انواع بست کمربندی

بدون تردید، یکی از بهترین روش ها برای مرتب کردن و نگه داری سیم ها و کابل های الکتریکی، استفاده از انواع بست کمربندی می باشد. به طور کلی، استفاده از بست کمربندی به منظور نصب تجهیزات یا متراکم نمودن سیم ها، در طیف وسیع و گسترده ای صورت می گیرد. برخورداری از دوام بالا در کنار مقاومت مطلوب در شرایط دمایی مختلف، از نقاط قوت بست های کمربندی به شمار می رود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که قابلیت استفاده از انواع بست کمربندی در دمای منفی چهل الی مثبت نود درجه سانتیگراد به نحو مطلوب امکان پذیر می باشد.

این یک پیشنهاد شگفت انگیز است

برای مشاهده و یا خرید انواع بست کمربندی روی دکمه زیر کلیک کنید.

شایان ذکر است که ساختار بست های کمربندی به گونه ای بوده که امکان یک بار استفاده از آن وجود دارد. در چنین شرایطی و به منظور باز کردن بست، به بریدن و قطع کردن بست نیاز پیدا می شود. مقرون به صرفه بودن به ویژه از نقطه نظر اقتصادی، یکی از نقاط عطف استفاده از بست های کمربندی تلقی می گردد. علاوه بر این، سهولت و راحتی در استفاده و برخورداری از سایز و اندازه های مختلف، استفاده از انواع بست کمربندی را مورد توجه بسیاری از افراد قرار داده است. لازم به ذکر است که بست های کمربندی در مصارف خانگی، صنایع مختلف و صنعت برق بسیار کاربرد دارند. 

بست کمربندی چیست

بررسی انواع بست کمربندی

از انواع بست کمربندی میتوان به بست های کمربندی پارچه ای، بست های کمربندی استیل یا فلزی و بست های کمربندی نایلونی یا پلاستیکی اشاره نمود. مدل های پلاستیکی در مشاغل مختلف و در صنعت برق بسیار کاربرد و استفاده دارند. از طرف دیگر، نمونه های استیل برای بستن مطمئن و ایمن و نگه داشتن اجسام سنگین به نردبان کابل، سینی یا کابل مورد استفاده واقع می شوند. شایان ذکر است که انواع بست کمربندی در رنگ های متنوع و متناسب با نوع کاربری و نیاز مصرف کننده تولید و عرضه می گردند. مدل های دارای رنگ سفید و مشکی در مقایسه با سایر رنگ ها کاربرد بیشتری دارد.

به روز ترین مقالات

برای مشاهده وبلاگ تخصصی الکترو فرجی روی دکمه زیر کلیک کنید.

گفتنی است که بست کمربندی پلاستیکی از متریالی مانند پلی آمید ساخته و پرداخته می شود. بر این اساس، در شرایط محیطی مختلف و حساس، از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. این مدل بست در ساختار خود از دندانه ها و شیارهایی برخوردار بوده که به راحتی قفل می شوند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که نگه داری انواع بست کمربندی در کیسه های خلاء شده و بسته بندی شده صورت می گیرد. بست های کمربندی از نوع استیل به علت برخورداری از مقاومت کششی مناسب، بهترین گزینه برای متصل کردن دو وسیله سنگین محسوب می شوند. همچنین دوام بالا در برابر شرایط دمایی مختلف و رطوبت، از ویژگی های مهم این محصول می باشد. بر این اساس، در محیط های باز به راحتی میتوان از این نمونه بست استفاده به عمل آورد. از دیگر انواع بست کمربندی، بست پارچه ای بوده که از پارچه چسبی شیاردار تولید می شود. از بست پارچه ای برای سامان دهی و نظم بخشیدن به کابل های شبکه استفاده به عمل می آید. 

مزایا و موارد کاربرد انواع بست کمربندی

قابلیت استفاده سریع و راحت، در کنار مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، از مهمترین مزیت های انواع بست کمربندی به حساب می آید. نظم دادن و نگه داری مناسب از کابل ها، خوشه کردن سیم های الکتریکی و مقاومت در شرایط دمایی مختلف، از دیگر مزیت های بست های کمربندی تلقی می گردد. همچنین تنوع سایز و رنگ و مقاومت در برابر عوامل محیطی از دیگر نکات مثبت در استفاده از بست کمربندی محسوب می شود. 

لازم به ذکر است که متناسب با نوع و مدل، انواع بست کمربندی در موارد و شرایط مختلفی کاربرد دارند. بر این اساس، نصب تجهیزات به یکدیگر و سامان دهی سیم و کابل ها در تابلوهای برق، برخی از موارد کاربرد بست های کمربندی به شمار می رود. علاوه بر این، ردپای انواع بست کمربندی در صنایع مختلف و گوناگون نیز به صورت محسوس و ملموس به چشم می خورد. استفاده در صنایع پوشاک، برق و صنایع غذا، از دیگر موارد کاربرد این محصول قلمداد می گردد. در صنایع برق، به منظور مرتب کردن و فیکس کردن کابل ها و دسته کردن سیم ها، حساب ویژه ای بر روی بست های کمربندی باز می کنند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که انواع بست کمربندی با عرض متنوع 5/2 الی 9 میلیمتر و طول 10 الی 70 سانتیمتر تولید و به فروش می رسند.

 

مزایای انواع بست کمربندی

قیمت های باورنکردنی

برای مشاهده و یا خرید از فروشگاه اینترنتی الکترو فرجی روی دکمه زیر کلیک کنید.
مقاله بست کمربندی رو با دوستانتون به اشتراک بزارید.
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
دیدگاه‌ها 2

*
*

    محمد ارجمندی پاسخ

    slm bebakhshid moshakhast bast kamarbandi chie ?

      farajiuser پاسخ

      سلام اقا محمد گل .
      بست کمربندی در واقع نوعی نگهدارنده است که می توان از آن برای موارد مختلف مانند خوشه کردن چندین سیم و نگهداری از آنها استفاده کرد.
      برای ادامش میتونی رو لینک بزنی و وارد بشی کامل توضیح دادیم براتون
      https://electrofaraji.ir/product-category/%d8%a8%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c/