انواع نوار چسب |بررسی ویژگی ها و نحوه خرید و نصب انواع نوار چسب

معرفی انواع نوار چسب برق و ویژگی های آن

نوار چسب برق (Wire tape) یکی از انواع نوار چسب است که در بازار با عنوان چسب لنت عرضه می شود. نوار چسب برق در زمینه سیم کشی ساختمان کاربرد بسیاری دارد و طراحی آنها به گونه ایست که انواع سیم را به یکدیگر می چسباند و از چسبندگی بالایی برخوردار و نصب آن بسیار آسان است. از آنجایی که نقاط اتصال الکتریکی بسیار حساس هستند، استفاده از انواع نوار چسب باعث می شود تا اتصالات به روش صحیح صورت گیرد و در حقیقت به عنوان یک عایق بسیار قوی و مناسب عمل می کند و از گرم شدن اتصال جلوگیری می کند و خطر آتش سوزی را کاهش می دهد.

نوار چسب در سیم کشی ساختمان در کنتور و جعبه فیوز نیز مورد استفاده قرار می گیرد بدین ترتیب که بعد از پیچیدن سیم ها به یکدیگر، چسب برق به شکل یک عایق روی آنها را می پوشاند.

این یک پیشنهاد شگفت انگیز است

برای مشاهده و یا خرید انواع نوار چسب روی دکمه زیر کلیک کنید.

جنس انواع نوار چسب

جنسنوار چسب برق، پلاستیک و وینیل است که روی سطح آن حالت چسبنده دارد و نیازی به چسب های دیگر برای چسبیدن نیست و این موضوع باعث محبوبیت و پر کاربرد بودن نوار چسب برق در موارد مختلف می باشد. از آنجایی که انواع چسب به دور یک حلقه مقوایی پیچیده شده، مصرف کننده می تواند تمام این چسب تا سانتیمتر آخر آن را مورد استفاده قرار دهد.

انواع نوار چسب

معرفی انواع نوار چسب و کاربرد آن در صنایع مختلف

نوار چسب بسته به مقدار طول و عرض آن و همچنین چسب و پلاستیکی که در آن استفاده شده، متفاوت است و برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تنوع انواع چسب برق صنعتی در بازار بسیار زیاد است و مصرف کنندگان برای مصارف مختلف می توانند چسب لنت مورد نظر خود را حتی بسیار بلند و پهن تر از اندازه استاندارد بیابند و با قیمت های مناسب آنها را خریداری کنند.

مدل های مختلف انواع نوار چسب از طریق رنگ های آن ها قابل تشخیص است و هر رنگی مطابق با استاندارد سیم کشی ساختمان و استفاده از نوار چسب کاربرد مشخص و یکسانی در تمامی کشورها دارد، ولی احتمالا بیشتر افراد چسب لنت را به رنگ مشکی دیده اند و مشکی مدل معمولی نوار چسب برق است و برای مثال از چسب برق قرمز رنگ برای پوشاندن و عایق کردن سیم هایی که ولتاژ بالایی در آنها جریان دارد، استفاده می شود.

به روز ترین مقالات

برای مشاهده وبلاگ تخصصی الکترو فرجی روی دکمه زیر کلیک کنید.

نحوه استفاده از نوار چسب

همانطور که گفتیم نوار چسب در سیم کشی ساختمان برای متصل کردن سیم ها به یکدیگر کاربرد دارد و هدف از این اتصال، عایق کردن سیم های برق لخت و پوشاندن آنها است و از آنجایی که نوار چسب برق صنعتی از چسبندگی بالایی برخوردارند، به تمامی سطوح می چسبند، از این رو انواع نوار چسب برق علاوه بر سیم کشی ساختمان در موارد دیگر نیز کاربرد دارند و به خوبی سطوح را به یکدیگر می چسبانند. از جمله کاربرد و مصارف  نوار چسب علاوه بر سیم کشی ساختمان می توان به سیم کشی دستگاه های صنعتی، برق کشی انواع خودرو، پوشش و عایق بندی سطوح خاص و همچنین استفاده در لوله کشی اشاره کرد که در این مورد از انواع نوار چسب جهت بستن لوله ها به صورت موقت استفاده می شود.

نحوه استفاده از نوار چسب

همانطور که گفتیم انواع نوار چسب در سیم کشی ساختمان برای متصل کردن سیم ها به یکدیگر کاربرد دارد و هدف از این اتصال، عایق کردن سیم های برق لخت و پوشاندن آنها است و از آنجایی که نوار چسب برق صنعتی از چسبندگی بالایی برخوردارند، به تمامی سطوح می چسبند، از این رو نوار چسب برق علاوه بر سیم کشی ساختمان در موارد دیگر نیز کاربرد دارند و به خوبی سطوح را به یکدیگر می چسبانند.

از جمله کاربرد و مصارف انواع نوار چسب علاوه بر سیم کشی ساختمان می توان به سیم کشی دستگاه های صنعتی، برق کشی انواع خودرو، پوشش و عایق بندی سطوح خاص و همچنین استفاده در لوله کشی اشاره کرد که در این مورد از نوار چسب جهت بستن لوله ها به صورت موقت استفاده می شود.

انواع نوار چسب

قیمت های باورنکردنی

برای مشاهده و یا خرید از فروشگاه اینترنتی الکترو فرجی روی دکمه زیر کلیک کنید.

ویژگی های انواع نوار چسب برق

یکی از مهمترین ویژگی های انواع چسب لنت، چسبندگی بسیار زیاد آن است به طوری که برای از بین بردن این چسبندگی حلال خاصی در بازار وجود ندارد و اگر بخواهید چسب سیم ها را باز کنید به احتمال زیاد به مشکل برمیخورید و در برخی موارد برای جدا کردن چسب از سیم باید آن را توسط ابزاری پاره کرد. از دیگر ویژگی های مهمی که انواع نوار چسب برق دارد، عایق بودن آن است و به همین دلیل خطر برق گرفتگی را کاهش می دهد و به صفر می رساند که این ویژگی یکی از بهترین مزایای نوار چسب نیز می باشد و به همین دلیل در سیم کشی ساختمان برای سیم ها با ولتاژهای مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع نوار چسب

نوار چسب ساختمان

نوار چسب هایی که در سیم کشی ساختمان مورد کاربرد دارند، به دلیل قدرت تحمل حرارت بسیار بالا را دارند و همین موضوع باعث می شود تا در صورت گرم شدن زیاد سیم ها، انواع نوار چسب دچار آتش سوزی نشود.

نوار چسب های برق در مدل های متنوع با طول و عرض مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند و برای هر کاری می توان از آنها استفاده کرد که این نیز یکی دیگر از ویژگی های برتر  نوار چسب برق می باشد. یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای نوار چسب، قیمت آن است، به طور کلی قیمت چسب برق در فروشگاه هایی که این محصول را عرضه می کنند از 1300 تومان به ازای هر عدد شروع می شود و بسته به نوع و طول و عرض چسب، این قیمت متفاوت خواهد بود و خرید و فروش چسب های برق معمولا به صورت عمده صورت می گیرد.

نوار چسب اپارات و نسوز 3
مقاله انواع نوار چسب رو با دوستانتون به اشتراک بزارید.
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
دیدگاه‌ها 0

*
*