بست کمربندی استنلس استیل

معرفی بست کمربندی استنلس استیل

بست کمربندی استنلس استیل نوعی بست دو تکه است که از بدنه و قفل تشکیل شده است. این نوع از بستها قابل انعطاف است. نوع جنس بدنه آن از استیل بوده و در اندازه های استاندارد ساخته می شود. عرض این بست تقریبا 12 میلیمتر است.

این محصول با توجه به جنس آن می تواند در محدوده دمایی منفی 80 درجه سانتیگراد تا 540 درجه سانتیگراد مقاومت داشته باشد.

این نوع از بست های استیل از بست های پلاستیکی مقاوم تر بوده و نسبت به رطوبت، حرارت، خش و ساییدگی و موارد مشابه دیگر مقاوم است. شاید به جرات بتوان گفت که این نوع از بست ها از بهترین انواع بست بوده و کاربرد فراوانی دارند.

خرید بست کمربندی

ویژگی های بست کمربندی استنلس

یکی از کاربردهای این بست استیلی، جمع کردن و بستن گروه کابل هایی است که در شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این بست می تواند در شرایط مختلف مثلا زیر آب و زیر زمین نیز کاربرد داشته باشد.

یعنی در مکان ها و شرایط سخت نیز کاربرد دارد. این محصول برخلاف بست پلاستیکی در مقابل نور خورشید، سرما، حرارت و شرایط بد آب و هوایی نیز دچار تغییرات نخواهد شد.

همچنین در برابر اسیدها نیز دچار خوردگی نخواهد شد.این محصول جاذب آب نیست. آتش نمی گیرد و در برابر اشعه های ماوراء بنفش نیز مقاومت مناسبی دارد. لذا این محصول از انواع محصولات خوب بست کمربندی به شمار می رود.

این نوع بست استیلی از نوع توپی است یعنی دارای ساچمه است و به این سبب قفل شدن بست محقق شده و به شدت محکم و غیرقابل باز شدن می باشد. این موارد بخشی از مزایای بست کمربندی استنلس استیل است که به آن اشاره شده است.

در پایان این بخش اشاره می شود که بست استیل در سه رده دسته بندی می شود. دو نوع آن با یا بدون روکش اپوکسی هستند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم و نوعی دیگر از آن بست های استیل با روکش شیرینگ حرارتی است.

بست کمربندی بدون روکش اپوکسی

نوعی از بست های کمربندی نیز از نوع استیل اما بدون روکش اپوکسی است که این نوع از بست ها مانند بست معمولی کمربندی استیل با همان ویژگی ها می باشد که البته در این خصوص مطالبی ارائه شده است.

استفاده از روکش اپوکسی باعث مقاومت بست می شود و در برابر حرارت و نور خورشید و نیز انواع مواد مقاوم است. استفاده از این محصول در کارهایی که در آن به صورت مستقیم انرژی الکتریکی وجود دارد، توصیه نمی شود.

الکترو فرجی

بست کمربندی با روکش اپوکسی

برخی اوقات بر روی بست کمربندی  (Cable_tie)  استیل روکش اپوکسی قرار می گیرد و به این سبب بست کمربندی با روکش اپوکسی ایجاد می شود. وجود روکش باعث می شود تا بست مقاوم تر باشد. این مقاومت در مقایسه با بست کمربندی بدون روکش اپوکسی تقریبا 10 برابر خواهد بود.

در این محصول از رزین اپوکسی استفاده شده است. اپوکسی آمین در برابر حلال بسیار مقاوم است. همچنین خورده شدن آنها در برابر اسیدها و بازها نیز منتفی خواهد بود.

یکی از نکاتی که این نوع از بست های کمربندی دارند آن است که روکش اپوکسی قابلیت های آنها را تا حد بالایی افزایش می دهد که در این شرایط باید گفت این نوع از بست های کمربندی از بهترین انواع بست می باشند و تمام ویژگی های مفید بست های قبل را دارند.

از دیگر مواردی که این نوع کمربند را به بهترین نوع آن تبدیل می کند آن است که باز و بست آن به سهولت انجام می شود که نسبت به بست های اشاره شده در متن بسیار مناسب تر است. از این بست ها در کارهای ویژه مانند دکل های فشار قوی و پالایشگاه ها بسیار استفاده می شود.

برای خرید می توانید به فروشگاه الکتروفرجی مراجعه کنید و یا میتوانید سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*