انواع کابلشو |کابلشو آلومینومی | کالشو پرسی و بیمتال

به طور کلی، از انواع کابلشو برای ایجاد اتصال مطمئن کابل ها به یکدیگر استفاده می گردد. به عبارت دیگر، کابلشوها برای برقراری اتصال و جریان الکتریکی در کابل ها، از بهترین راهکارها به شمار می روند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که کابلشوها از فلز مس به شکل لوله ای و پس از پرس خوردن ساخته و پرداخته می شوند. از آنجایی که انواع کابلشو برای مدت زمان طولانی امکان اتصال الکتریکی را میسر می سازند، به منظور جلوگیری از سولفات شدن، نسبت به آبکاری کرم کابلشو اقدام می کنند. کابلشوها در سایزهای استاندارد و متنوع موجود بوده که متناسب با نوع نیاز و نحوه کارایی مورد استفاده واقع می شوند.

نصب کابلشو

برای نصب انواع کابلشو در ابتدا باید سر کابل را در داخل کابلشو قرار داده و با استفاده از پرس کابلشو نسبت به پرس آن اقدام کرد. سپس عایق قسمت پرس خورده با استفاده از شیرینگ و چسب برق صورت می گیرد. شایان ذکر است که کابلشوها یا سرکابل ها، از بهترین تجهیزات برای برقراری اتصال ایمن و مطمئن برای مدت زمانی طولانی به شمار می روند. ایجاد جریان الکتریکی سست و قطع جریان، به ویژه در صنعت برق میتواند خسارت های سنگین و پر هزینه را با خود به بار آورد. برای جلوگیری از تحمیل خسارت های زیاد و همینطور ایجاد جریان الکتریکی مطمئن و ایمن، استفاده از انواع کابلشو از گزینه های کاربردی و کارآمد تلقی می گردد. بدون اغراق، در پرتو استفاده از کابلشوها قابلیت برقراری جریان ایمن در تجهیزات و دستگاه های برقی به نحو مطلوب امکان پذیر می گردد.

ویژگی های مهم انواع کابلشو

به طور کلی، از انواع کابلشو میتوان به کابلشوهای پیچی، لحیمی و پرسی اشاره نمود. از سوی دیگر، جنس مورد استفاده در سرکابل ها متناسب با نوع کاربرد، لوله آلومینیوم و مس قلع اندود می باشد. بر این اساس، کابلشو آلومینیوم برای اتصالات از جنس آلومینیوم و سرکابل مسی برای اتصالات مسی مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که اتصال هادی آلومینیومی به شبکه مسی مورد نظر باشد، از کابلشو بیمتال استفاده به عمل می آید.

انواع کابلشو

این یک پیشنهاد شگفت انگیز است

برای مشاهده و یا خرید انواع کابلشو روی دکمه زیر کلیک کنید.

کابلشو پرسی

کابلشو پرسی به عنوان نمونه‌ای از انواع کابلشو، بر اساس استانداردهای مورد نظر ساخته و پرداخته می شود. استاندارد به کار رفته در کابلشوهای پرسی از بهترین گزینه ها برای هادی های مفتولی، تابیده، نیمه افشان و افشان به حساب می آید. همچنین استانداردهای حک شده بر روی کابلشوی پرسی نشانه گذاری و ابعاد آن را بیان می سازد. ناگفته نماند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی، این نوع از کابلشوها، قلع اندود می شوند. از دیگر نمونه های کابلشوها میتوان کابلشوی مسی را عنوان نمود. این محصول متشکل شده از یک لوله مسی بدون شکاف بوده که از میزان خلوص بسیار بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر این، کابلشوی مسی در نمونه های مختلف نظیر مسی پیچی، مسی زاویه دار، مسی چهار سوراخه، مسی دو سوراخه و مسی استاندارد موجود می باشد.

کابلشو آلومینیومی

از دیگر انواع کابلشو، کابلشوی آلومینیومی بوده که برای کابل های آلومینیومی و سیم های دارای سطح مقطع 10 الی 400 میلیمتر مربع مورد استفاده قرار می گیرد. ناگفته نماند که از این نوع کابلشو در مواقعی که کابل و محل اتصال از جنس آلومینیومی باشند، کاربرد دارند.

انواع کابلشو

بررسی انواع کابلشو : کابلشو بیمتال

از دیگر انواع کابلشو، میتوان به کابلشوی بیمتال اشاره نمود. این نوع کابلشو در مواقعی که جنس هادی و محل اتصال متفاوت باشند، از گزینه های کاربردی محسوب می شود. این نمونه کابلشو برای پیشگیری از عمل اکسیداسیون تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد. چراکه در صورت استفاده از دو سرکابل آلومینیومی و مسی و اتصال میان این دو فلز، به سرعت عمل اکسیداسیون صورت می گیرد. همچنین کابلشو بیمتال در نوع DTL2 و DTL1 موجود می باشد. وجه تمایز کابلشو بیمتال در میزان مس به کار رفته در ساختار آن می باشد. بر این اساس، نوع DTL2 از میزان مس بیشتری برخوردار است. این در حالی است که مدل DLT1 در ساختار خود از آلومینیوم و مس به صورت برابر بهره می برد.

با مطالعه این مقاله در مورد "کابلشو" بیشتر بدانید

برای مطالعه مقاله کابلشو کلید کنید

کارایی انواع کابل شو

لازم به ذکر است که انواع کابلشو متناسب با نوع کابل، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، کابلشو پرسی از مدل های رایج و متداول بوده و در مقایسه با دیگر مدل ها در طیف وسیعی کاربرد دارد. برای تشخیص کیفیت و مرغوبیت کابلشوها مؤلفه های مختلفی وجود دارد.

کابلشو آلومینیومی

کیفیت انواع کابلشو به چه مواردی وابسته است؟

. با این حال، صاف بودن انتهای سر کابل و نبود پلیسه، نمایانگر کیفیت و دوام مناسب و مطلوب کابلشو محسوب می شود. در مدل های لوله ای، بیشتر بودن طول لوله حکایت از کیفیت قابل قبول این محصول می دهد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در ساختار و شکل ظاهری انواع کابلشو علائم و نشانه هایی درج شده است. با مشاهده این تجهیزات از نزدیک اطلاعاتی نظیر قطر سوراخ متناسب با پیچ، علامت اختصاری تولیدکننده و مقطع هادی مناسب برای کابلشو به چشم می خورد. در پایان باید به این نکته اشاره نمود که انواع کابلشو از بهترین گزینه ها برای برقراری اتصال الکتریکی مطمئن، ایمن و صحیح محسوب می شوند.

کابلشو بی متال چیست

 به طور کلی، یکی از بهترین راهکارها به منظور انتقال جریان از سیم ها و کابل های آلومینیومی، استفاده از کابلشو بی متال به شمار می رود.

در شبکه های توزیع، انتقال صحیح جریان همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای انجام این امر کابلشوها و سرسیم های مختلفی تولید و عرضه می گردند.

کابلشو بی متال برای سطوح دارای مقطع دایره و نیم دایره در شبکه های انتقال مورد استفاده واقع می شود.

لازم به ذکر است که کابلشوها یکی از بهترین و ایمن ترین راهکارها برای ایجاد و برقراری اتصال به کلید اتوماتیک و کلید فیوز به شمار می روند.

در مقاله کابلشو بی متال چیست همه چیز را درباره آن بخوانید.

از طریق دکمه های رو به رو مقاله انواع کابلشو رو با دوستانتون به اشتراک بزارید.

اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

در مقالات زیر نیز می‌توانید اطلاعات کاملتری درباره کابلشو به دست آورید.

5/5
4.5/5
دیدگاه‌ها 0

*
*