تفاوت بست کمربندی پلاستیکی با فلزی

بست کمربندی فلزی

تفاوت بست کمربندی پلاستیکی با فلزی : بست کمربندی فلزی در واقع نوار باریک و بسیار مقاومی است. این محصول برای دسته بندی کابل و لوله های باریک و همینطور برای بستن لیبل روی اجناس مختلف استفاده می شود.

بدنه بست کمربندی استیل دندانه دار است و ویژگی های مهمی دارد به این صورت که وقتی نوار از ضامن عبور می کند حلقه باز و بزرگ تر نمی شود.

یک سری بست کمربندی در برندهای مختلف ارزیابی شده است و به طور کلی این محصول در مدل های بازشو و یکبار مصرف ارزیابی می شود.

معمولاً از تعداد زیادی کابل در تابلوهای برقی استفاده می شود تا شبکه های کامپیوتری راه اندازی شود. گاه شیوه اجرا به صورت صحیح نخواهد بود و به مرور مشکلات زیادی ایجاد می شود که سبب می شود پیچیدگی کابل ها هم بیشتر شود.

در این شرایط از بست کمربندی فلزی یا پلاستیکی استفاده می شود. برخی از مدل ها به صورت یکبار مصرف هستند و برخی نیز به صورتی است که اندازه حلقه کم و زیاد می شود.

تفاوت بست کمربندی پلاستیکی با فلزی

انواع بست کمربندی فلزی

بست کمربندی فلزی یکبار مصرف یکی از مدل های بست است که نوار آن به صورت دندانه دار و ضامن دار است و پس از بسته شدن امکان باز شدن مجدد آن وجود ندارد. به طور کلی برای اضافه شدن کابل به داخل حلقه می بایست بست بریده شود و از بست های جدید استفاده شود.

گزینه دیگر بست کمربندی استیل فلزی بازشو است. این مدل از بست ها زمانی استفاده می شود که قرار است از بست چندین بار استفاده شود. این بست ها چند بار مصرف هستند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

مدل های دیگر از بست کمربندی فلزی به صورت دو قفل، سوپر قفل بدون دندانه، بست سوراخ دار، بست های کمربندی YY، بست سفید لیبلر دار  و بست کمربندی فلزی لوله هستند که هر یک موقعیت اجرای مخصوص به خود دارند.

بست کمربندی پلاستیکی

متریال به کار رفته در این مدل از بست کمربندی، پلاستیک است. در واقع پلاستیک و نایلون بسیار مقاومتی در آن به کار رفته است این مدل از بست ها برای خوشه بندی کابل های برق در محیط های بسته استفاده می شود.

به طور کلی این بست ها به صورتی هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش دارند اما در برابر نور خورشید و همینطور نور ماورا البنفش از مقاومت آنها کم می شود. به طور کلی در تولید بست کمربندی پلاستیکی از کربن به میزان 2 درصد استفاده می شود تاثیر زیادی مقاومت نوار دارد.

انواع بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی پلاستیکی بر اساس کاربردی که دارند به دو گروه دسته بندی می شوند:

دسته اول بست کمربندی پلاستیکی با جنس نایلون  6/6 هستند. این مدل از بست های کمربندی به طور کلی در مصارف عمومی استفاده می شوند و برای محیط های بسته و دور از نوع خورشید مناسب است.

این مدل از پلاستیک و نایلون در برابر اشعه ماورا البنفش مقاومتی ندارد و در اثر تابش طولانی مدت اشعه خورشید نیز دچار پوسیدگی می شود.

بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون 6/6 مکعمولاً به رنگ طبیعی سفید دیده می شود اما اگر بخواهید به رنگ های دیگر نیز می توانید سفارش دهید.

نوع دوم مشهور به بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون 4/6 است که به آن پلی آمید 46 گفته می شود این مدل از بست ها در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی دارند. از سوی دیگر این بست ها برای محیط های باز توصیه می شوند و رنگ مشکی نیز برای آنها تعریف شده است.

تفاوت بست کمربندی پلاستیکی با فلزی

قیمت بست کمربندی فلزی به نسبت پلاستیکی گرانتر است چون از روکش های اپوکسی برای آن استفاده شده است و به طور کلی این محصول از نظر کیفیت کار نیز موقعیت خاص خود را دارد.

برخی از مدل های بست کمربندی فلزی به صورت بازشو و یا سوپر قفل هستند و برخی دیگر از قفل ها نیز هستند که سوراخ دار هستند و این موارد بر روی قیمت اثرگذار هستند.

از بست کمربندی فلزی برای محیط های روباز استفاده می شود به خصوص اگر جنس آن استیل باشد. چون این محصول از مقاومت کششی بسیار بالایی برخوردار است و برای اتصال شیلنگ و لوله و اشیای سنگین به دیوارها استفاده می شود. از سوی دیگر این بست ها در برابر نم و رطوبت و همینطور نوسانات دمایی شرایط کاملاً مقاومی دارند.

الکترو فرجی

مزایای بست کمربندی پلاستیکی با فلزی

کشش پذیری که برای بست کمربندی پلاستیکی دیده می شود به نسبت بست کمربندی فلزی بیشتر است از سوی دیگر قیمت آن نیز به نسبت بست های فلزی و استیل ارزانتر است و بر اساس تست های انجام شده روی بست کمربندی پلاستیکی مشخص است که در شرایط محیطی خشک و خنک رضایت 100 درصد به همراه دارد.

استفاده از مواد اولیه پلی آمید استاندارد در بست کمربندی پلاستیکی سبب شده تا کیفیت این محصول بیشتر شود. در برخی از مدل های بست کمربندی پلاستیکی مقاومت مشخصی در برابر اسید گزارش شده است و همینطور در برابر حلال های رنگ و عطر و ادکلن نیز مقاومت زیادی دارد و مواد نفتی به کار رفته باری کمربند پلاستیکی نیز بهبود یافته است.

سایزبندی اجرا شده برای بست کمربندی پلاستیکی به نسبت بست کمربندی (Cable_tie) فلزی بیشتر است و از سبک های عریض نیز برای آن استفاده شده است.

برخی از مدل های آن دارای سیستم قفل مضاعف هستند که سبب می شود لوله ها معلق نگه داشته شود و یک سری کابل های دوتایی را نیز در کنار هم نگه می دارد بدون اینکه تماس مبدل وجود داشته باشد.

در صورتی که از پلی آمید خالص در بست کمربندی پلاستیکی استفاده شده است این محصول از نظر کیفیت در شرایط خاص خود قرار می گیرد و کیفیت آن بسیار بهتر خواهد بود.

برای خرید می توانید به فروشگاه الکتروفرجی مراجعه کنید و یا میتوانید سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*