آشنایی با نصب بست کمربندی

معرفی بست کمربندی

نصب بست کمربندی نوعی نگه دارنده محسوب می شود. این محصول برای خوشه کردن سیم ها و کابل های الکتریکی است. از سوی دیگر استفاده راحت و قیمت مناسبی که برای بست کمربندی در نظر گرفته شده سبب می شود که علاوه بر صنایع در مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. بست کمربندی به طور کلی شامل دو گروه است. گروه اول بست های کمربندی پلاستیکی و دسته دوم بست های کمربندی استیل است.

اگر به قفسه فروشگاه ها نگاه کنید از بست کمربندی جنس پلاستیکی برای بستن برچسب قیمت به یک محصول استفاده می شود. بست های کمربندی استیل نیز معمولاً برای دست بند زدن و بازداشت کردن استفاده می شود.

بست کمربنددار پلاستیکی از جنس نایلون برای مصارف عمومی استفاده می شود و در این محصول از پلی آمید 66 استفاده شده است. این مدل از بست برای محیط های بسته و دور از آفتاب استفاده می شود و مقاومت آن در برابر اشعه ماورا بنفش زیاد نیست.

نوع دیگری از بست کمربنددار پلاستیکی از جنس پلی آمید 46 است که در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی دارد و در مدت زمان طولانی در معرض اشعه خورشید قرار می گیرد. این مدل از بسته های کمربندی برای محیط های باز استفاده می شود.

بست کمربندی بدون رنگ معمولاً در برابر اشتعال مقاوم هستند و در صورت اشتعال خود به خود خاموش می شوند. بست کمربندی رنگ مشکی وجود دارد که علاوه بر اشعه و حرارت در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف انیز مقاومت بالایی دارد.

نصب بست کمربندی

انواع ابزار نصب بست کمربندی 

ابزار کشش و برش بست کمربندی پلاستیکی: این مدل از ابزار گزینه بسیار خوبی برای بست کمربنددار و برش خودکار آن پس از کشش است. معمولاً ابزار کشش و برش با عرض 5/2 الی 8/4 میلیمتر ارزیابی شده است. این ابزار به صورت تفنگ طراحی شده است که کارکردن با آن بسیار آسانتر است.

نحوه کار با ابزار کشش و برش بست کمربنددار پلاستیکی: در ابتدا باید بست کمربندی حول احسام قفل شود، سپس نیاز است که اجسام با دست و به شکل شل نگه داشته شود و قسمتی که بیرون از حلقه قرار گرفته است در ریل قرار بگیرد.

پس از آن نیاز به کشیدن ماشه به واسطه ابزار است که باید نصب کننده این کار را انجام دهد. در این شرایط بست کشیده می شود و حلقه ایجاد شده بسته تر می شود این عمل تا حدی ادامه پیدا می کند که اجسام بتوانند تا حد زیادی به هم فشرده شوند.

پس از اینکه کشش کامل بست کمربنددار صورت گرفت و فشردگی لازم برای همه اجسام ایجاد شد نوبت به خوشه بندی است و نیاز است که ماشه کشیده شود و بخش اضافه بست کمربنددار بریده شود که برش به صورت خودکار صورت می گیرد.

در این جریان یک اتصال کاملاً محکم ایجاد می شود. برای اینکه شدت کشیدگی تنظیم شود باید یک درجه تنظیم شدن کشش روی قسمت پایین دسته ابزار وجود داشته باشد. این بخش در کنار یک نشانگر میزانی کشیدگی مورد تنظرم را نشان خواهد داد.

دستگاه های مورد برای نصب بست کمربندی

دستگاه بست کمربندی (Cable tie طولی یکی از بهترین انتخاب برای نصب کشش و برش محسوب می شود. وقتی از این دستگاه استفاده می کنید دیگر نیازی به طناب و همینطور کش های درهم و بهم ریخته نیست و حتی به نوار چسب هم نیاز ندارید.

استفاده از این دستگاه بسیار راحت و سریع است و برای صنعت حمل و نقل و مصارف خانگی و باغبانی هم استفاده می شود.برای استفاده از دستگاه تنهای نیروی مکانیکی دست کفایت می کند و نیازی به باطری نخواهد بود.

دستگاه بست زن کمربندی طولی در رنگ های سفید و سیاه عرضه می شود. این محصول معمولاً طول 12 متری دارد و عرض آن 4.3 میلی متر ارزیابی شده است.

نوع تسمه به کار رفته برای دستگاه نصب بست کمربنددار پلاستیکی است و نوع تسمه پلاستیکی نیز از جنس پلی پروپیلن است. این محصول برای دستگاه دستی مورد استفاده قرار می گیرد. تحمل بار برای دستگاه نصب بست کمربندی 20 کیلوگرم ارزیابی شده است.

نوع دیگری از دستگاه برای نصب بست کمربندی کش وجود دارد که به واسطه آن می توان بست های کمربندی را محکم بست و قسمت اضافی آن بریده می شود. این مدل از دستگاه برای بخش هایی که دسترسی به آن مشکل است گزینه خوبی محسوب می شود.

برای خرید می توانید به فروشگاه الکتروفرجی مراجعه کنید و یا میتوانید سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*