انواع کابلشو و سرسیم

به طور کلی، از انواع کابلشو و سرسیم برای ایجاد و برقراری اتصال مطمئن و ایمن در دو سیم هادی استفاده به عمل می آید. به عبارت دیگر، ارتباط میان محل اتصال و هادی کابل از طریق کابلشوها امکان پذیر می شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که برای ایجاد یک اتصال صحیح و ایمن، مطابقت داشتن ظرفیت جریانی با هادی کابل از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد. در حاضر یکی از روش های ایمن و در عین حال مطمئن برای ایجاد اتصال الکتریکی در محل های اتصال مانند کلید اتوماتیک یا کلید فیوز استفاده از انواع کابلشو و سرسیم به شمار می رود. علاوه بر این، جنس و سایز کابلشوها متناسب با نوع استفاده و نحوه کارایی بسیار متفاوت و مختلف می باشد.

شایان ذکر است که انواع کابلشو و سرسیم از لحاظ جنس استفاده شده در بافت آن، شامل کابلشوهای آلومینیومی و مسی می شود. بر این اساس، در فرآیند تولید کابلشوهای آلومینیومی از فلز آلومینیوم و برای سرسیم های مسی از مس قلع اندود استفاده می گردد. همچنین در مواقعی که جنس محل اتصال و هادی با یکدیگر تفاوت داشته باشد، کابلشوهای بی متال مورد استفاده واقع می شوند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که ساخت و تولید مدل های مختلف کابلشو و سرسیم بر اساس و مطابق با استانداردهای روز انجام می پذیرد.

در مقاله زیر تمامی آنچه که باید درباره کابلشو بدانید را مطالعه کنید.

4.5/5
معرفی انواع کابلشو

نگاهی به مدل های کابلشو و سرسیم

لازم به ذکر است که انواع کابلشو و سرسیم در ابعاد و اندازه های مختلف و متناسب با سطح مقطع سیم ساخته و پرداخته می شوند. از سوی دیگر، کابلشوها متناسب با نوع استفاده در مدل های پیچی و پرسی لحیمی به مصرف کنندگان عرضه می گردد. به طور کلی، برای ایجاد و برقراری یک اتصال الکتریکی ایمن و مطمئن میان دو کابل، به تجهیزات و وسایلی نیاز پیدا می شود. استفاده از کابلشو و سرسیم، یکی از راهکارهای مقرون به صرفه و در عین حال ایمن در این زمینه محسوب می گردد. بر این اساس و با استفاده از مدل های مختلف کابلشو، زمینه مناسب برای ایجاد جریان میان محل اتصال و هادی کابل فراهم می شود.

خرید انواع کابلشو

بهترین و ارزانترین کابلشو فقط با سایت الکتروفرجی - فقط کافیست برروی کابل شو کلیک کنید.

لازم به ذکر است که از انواع کابلشو و سرسیم میتوان به کابلشوی مسی، سرسیم آلومینیومی و کابلشو بی متال اشاره کرد. کابلشوی مسی از میزان خلوص بسیار بالایی برخوردار بوده و شامل کابلشو مسی پیچی، مسی زاویه دار، مسی چهار سوراخه، سرسیم مسی دو سوراخه و کابلشو مسی استاندارد می شود. از دیگر مدل های کابلشوها، سرسیم بی متال بوده که در دو نوع DTL1 و DTL2 ارائه می گردد. از این نوع کابلشو برای جلوگیری از زنگ زدن اتصال و در زمانی که محل اتصال و جنس هادی تفاوت دارد، استفاده به عمل می آید. از دیگر مدل های سرسیم، کابلشو آلومینیومی بوده که برای استفاده در کابل های آلومینیومی کاربرد دارد.

راهنمای خرید انواع کابلشو و سرسیم

بدون تردید، یکی از مؤلفه های مهم در هنگام خرید انواع کابلشو و سرسیم کیفیت و مرغوبیت محصول می باشد. برای تشخیص کیفیت و دوام کابلشو مؤلفه های مختلفی باید مدنظر خریدار و مصرف کننده قرار گیرد. بر این اساس، یکی از مؤلفه های مهم در حین خرید این محصول هموار و یکدست بودن انتهای سرسیم و فاقد پلیسه بودن کابلشو می باشد. علاوه بر این، بیشتر بودن طول لوله، حکایت از کیفیت و مرغوبیت سرسیم می دهد. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که کیفیت و دوام بالای انواع کابلشو و سرسیم، در برقراری یک اتصال بی نقص و مطمئن تاثیر مطلوب و بسزایی از خود برجای می گذارد.

ناگفته نماند که ضخامت مناسب انواع کابلشو و سرسیم در برقراری جریان الکتریکی بسیار تاثیرگذار و مؤثر است. بنابراین کابلشوها علاوه بر ایجاد و انتقال جریان، از خرابی و قطع اتصال نیز به خوبی جلوگیری به عمل می آورند.  

در مقالات زیر نیز می‌توانید اطلاعات کاملتری درباره کابلشو به دست آورید.

دیدگاه‌ها 0

*
*