نحوه پرس کابلشو

برای این که بتوان یک اتصال موفق در بین کابل و سایر تجهیزات شبکه ایجاد کرد باید با نحوه پرس کابلشو آشنایی داشت. انواع دستگاه های مختلف مانند دستگاه های پرس شارژی، دستگاه پرس دستی و دستگاه پرس هیدرولیکی در بازار عرضه می شوند که برای انجام پرس کابلشو موجود است که هر کدام متناسب با نوع کابل و نیاز می توانند انتخاب شوند. اتصالی که بین کابل و تجهیزات دیگر وجود دارد اگر ضعیف باشد یا ایرادی در آن وجود داشته باشد باعث ایجاد حباب هوا در بین اتصالات خواهد شد. این حباب های هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه خوردگی خواهد شد و خوردگی ایجاد شده باعث می شود که، مقاومت الکتریکی کاهش یافته و حرارت ایجاد شود. همه ی این عوامل دست به دست هم می دهند و باعث ایجاد شکست و قطعی خواهند شد که می تواند یک مشکل بزرگ در اتصالات محسوب شود. بنابراین می توان به اهمیت آشنایی با نحوه پرس کابلشو رسید. در زمینه آشنایی با نحوه پرس کابلشو باید گفت که انواع آچار های مختلف برای پرس کابلشو وجود دارد که بهترین آن نوعی است که دارای چرخ ضامن دار داخلی باشد.

توصیه میکنیم در ابتدا مقاله پرس کابلشو چیست را مطالعه کنید تا بطور کامل با آن آشنا شوید.

این یک پیشنهاد شگفت انگیز است

برای مشاهده و یا خرید انواع کابلشو روی دکمه زیر کلیک کنید.
  1. ابتدا سیمی که دارای سایز مناسب و متناسب با ترمینال باشد را انتخاب کنید. 
  2. مقداری از سیم را که اندازه آن متناسب با طول قسمت استوانه ای کابلشو باشد لخت کنید. معمولا در کابلشو های مختلف این اندازه در حدود 4/1 اینچ است.
  3. برای تست درست بودن اندازه سیم لخت، می توانید به این نکته توجه کنید که بخش لخت شده سیم بدون داشتن فضای آزاد در داخل استوانه قرار بگیرد.
  4. اگر سیم لق باشد یا در داخل استوانه جا نشود سایز سیم انتخابی اشتباه است و باید با سیم مناسب تعویض گردد.
  5. بعد از این که سیم را وارد قسمت استوانه ای کردید سیم را تا جایی که در قسمت انتهایی استوانه قرار بگیرد به سمت داخل ببرید. 

در اموزش نحوه پرس کابلشو به این نکته توجه کنید که سیم استفاده شده از لحاظ رنگ باید با آچار تطبیق داشته باشد و برای مثال اگر رنگ سیم آبی باشد باید از قسمتی از آچار که با نقطه آبی مشخص شده است استفاده کنید. 

در این مرحله کابلشو باید به حالت افقی با قسمت استوانه ای رو به بالا قرار بگیرد. 

بعد از آن آچار را به صورت قائم نسبت به آچار قرار داده و با نیروی زیادی آن را فشرده کرده تا عمل پرس کردن انجام گیرد. بعد از انجام این کار سیم و کابلشو باید در برابر وارد شدن نیرو اعمالی برای جدا کردن پرس مقاومت خود را حفظ کرده و از هم جدا نشوند. اگر که این اتفاق افتاد و اتصال از هم جدا نشد می توان نتیجه گرفت نحوه پرس کابلشو به درستی انجام گرفته است.

نحوه پرس کابلشو 2

قیمت های باورنکردنی

برای مشاهده و یا خرید از فروشگاه اینترنتی الکترو فرجی روی دکمه زیر کلیک کنید.

در نحوه پرس کابلشو معمولا اشتباهاتی صورت می گیرد که باید به آن ها توجه کرد تا بتوان اتصالی درست را انجام داد. اشتباهی که معمولا در این نوع پرس اتفاق می افتد انتخاب غلط سایز کابل است. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید. 

برای انتخاب اندازه و نوع درست کابل می توانید از لیستی که تولید کنندگان در اختیار شما قرار می دهند و در آن اطلاعات کامل ثبت شده است استفاده کنید. 

مورد دیگر در رابطه با اندازه بریده شدن عایق است که باید مورد توجه قرار گیرد. به این نکته را هم توجه داشته باشید که سیم لخت از قسمت استوانه بیرون نزند. 

با این که این حالت عموما خطرناک نیست اما رعایت جانب احتیاط لازم است. 

اگر می خواهید پرس را در چند مرتبه از پرس کابلشو استفاده کنید بهتر است تعداد و ترتیب آن را رعایت کنید تا با قطعی روبرو نشوید. 

برای انواع کابل ها استاندارد هایی در نظر گرفته شده است که در نحوه پرس کابلشو باید آن ها را در نظر گرفت. 

برای مثال در کابل های جامد استاندارد BS EN60228 کلاس1 و برای کابل های رشته ای BS EN60228 کلاس 2 باید در نظر گرفته شده اند. 

در استفاده از نوع کابلشو در مرحله پرس به جای این که از کابلشو با تلرانس بالا استفاده کنید می توانید از کابلشو Elpress KRF یا همان کابلشو بلند استفاده کنید. این نوع کابلشو ها برای انواع کابل ها مناسب هستند. 

مقاله کابلشو رو با دوستانتون به اشتراک بزارید.
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
دیدگاه‌ها 0

*
*