کابلشو بی متال چیست

کابلشو بی متال چیست؟ در این مقاله به بررسی مشخصات و ویژگی های کابلشو بیمتال می پردازیم. به طور کلی، یکی از بهترین راهکارها به منظور انتقال جریان از سیم ها و کابل های آلومینیومی، استفاده از کابلشو بی متال به شمار می رود. در شبکه های توزیع، انتقال صحیح جریان همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای انجام این امر کابلشوها و سرسیم های مختلفی تولید و عرضه می گردند. بر این اساس و در مقوله کابلشو بی متال چیست باید ابراز نمود که این نمونه از کابلشوها برای سطوح دارای مقطع دایره و نیم دایره در شبکه های انتقال مورد استفاده واقع می شوند. لازم به ذکر است که کابلشوها یکی از بهترین و ایمن ترین راهکارها برای ایجاد و برقراری اتصال به کلید اتوماتیک و کلید فیوز به شمار می روند.

در مقوله کابلشو بی متال چیست، باید به این نکته اشاره نمود که جنس کابلشوها متناسب با نوع اتصال از تفاوت هایی برخوردار می باشد. بر این اساس، برای برقراری اتصال در هادی از جنس آلومینیوم به سرسیم بی متال نیاز پیدا می شود. این نوع از کابلشوها با ایجاد شرایط یکسان و ایمن در اطراف هادی، فرآیند انتقال جریان را به خوبی میسر می سازند. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که طراحی کابلشوها به گونه ای صورت می گیرد که قابلیت اتصال و تماس الکتریکی به نحو مطلوب امکان پذیر گردد.

در مقالات زیر نیز می‌توانید اطلاعات کاملتری درباره کابلشو به دست آورید.

5/5
4.5/5
5/5
مشخصات کابلشو بی متال چیست

مشخصات کابلشو بی متال چیست؟

در این موضوع که کابلشو بی متال چیست، باید به این نکته اشاره نمود که مقاومت الکتریکی از جمله مؤلفه های مهم و حائز اهمیت در برقراری و انتقال جریان الکتریکی به شمار می رود. بر این اساس، وجود هرگونه اتصال نامناسب و غیر اصولی در مسیر اتصال جریان، افزایش مقاومت الکتریکی را با خود به دنبال دارد. در نتیجه این امر علاوه بر افزایش دمای هادی، راندمان و عملکرد جریان الکتریکی نیز با مشکل مواجه می شود. برای برطرف ساختن این مشکلات و نقص های ایجاد شده در مسیر جریان اتصال، استفاده از کابلشو بی متال، از گزینه های کاربردی و مناسب تلقی می گردد.

در مقوله کابلشو بی متال چیست، باید اذعان نمود که سرسیم های بیمتال بر اساس اصول استاندارد ساخته و پرداخته می شوند. به همین جهت، ضخامت کابلشوهای بیمتال متناسب با میزان جریان اتصال در نظر گرفته می شود. در بافت این نوع از کابلشوها از آلومینیوم و مس با میزان خلوص بسیار بالا استفاده شده است. همچنین سرسیم های بی متال در سایزهای مختلف و متنوع نظیر 16، 25، 35 و …. موجود می باشند. ناگفته نماند که در مقوله کابلشو بی متال چیست، به علت استفاده از دو فلز ناهمگون در ساختار این نوع کابلشو، مشکلاتی نظیر خوردگی الکتریکی در هنگام برقراری اتصال بروز پیدا نمی کند.

مشاهده و خرید انواع کابلشو

بهترین و ارزانترین کابلشو فقط با سایت الکتروفرجی

کافیست برروی کابل شو کلیک کنید.

کابل شو

اهمیت استفاده از کابلشو بی متال چیست؟

به طور کلی، در مواقعی که جریان هادی و کابلشو از دو جنس متفاوت باشند، استفاده از کابلشو بی متال اهمیت و ضرورت پیدا می کند. بر این اساس و در پرتو استفاده از این نوع کابلشو، قابلیت اتصال دو فلز ناهمگون با یکدیگر به خوبی امکان پذیر می گردد. در مقوله کابلشو بی متال چیست، باید عنوان نمود که کابلشوهای بیمتال در دو مدل DTL2 و DTL1 موجود می باشند. شایان ذکر است که در فرآیند تولید کابلشوهای بیمتال برای اتصال مفتول آلومینیوم و مس از روش جوش اصطکاکی استفاده می گردد.

در مقوله کابلشو بی متال چیست باید به این نکته اشاره نمود در صورتی که محل اتصال و جنس هادی از تفاوت هایی برخوردار باشند، احتمال خوردگی و انجام عمل اکسیداسیون افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی و به منظور جلوگیری از خوردگی، به ویژه در هنگام ایجاد و برقراری اتصال، استفاده از کابلشوهای بیمتال از گزینه های کاربردی و راهگشا به شمار می رود. ناگفته نماند که کابلشوها وظیفه ایجاد جریان میان محل اتصال و هادی کابل را بر عهده دارند.  

دیدگاه‌ها 0

*
*