انواع سرسیم برق | همه چیز درباره سرسیم برق از خرید تا معرفی

از آنجایی که هر کالایی دارای انواع متعددی می باشد باید بدانید که سرسیم برق هم دارای انواع سرسیم برق است.

امروزه در هر ساختمانی که برق کشی وجود داشته باشد، برای اینکه اطمینان برق کشی آن ساختمان را بیشتر کنند از انواع سرسیم برق استفاده می نمایند. همچنین باید بدانید برای اینکه دو کابل و یا اینکه دو سیم را به یکدیگر متصل کنند از سرسیم استفاده می نمایند که هر سیم و کابل به نوع خاصی از سرسیم نیاز دارد. نصب سریع و اینکه نیازی نیست برای نصب آن از چسب استفاده کنید، از جمله مزیت های سرسیم برق به شمار می رود که به دلیل قابل اطمینان بودن شما به راحتی می توانید به راحتی خودتان آن را نصب کنید.

برای آشنایی بیشتر شما در ادامه انواع سرسیم برق با عملکردی که دارند را معرفی می کنیم

آشنایی با انواع سرسیم برق :

 همانطوری که بیان کردیم سرسیم برق بسیار مورد اطمینان می باشد و نصب آن آسان است که انواع سرسیم برق عبارت می باشد از :

  1. سرسیم حلقوی روکش دار :

یکی از انواع سرسیم برق نوع روکش دار آن می باشد که از آن برای نصب سرسیم  به پیچ دیگر که هادی می باشد استفاده می شود. برای استفاده از این نوع سرسیم باید پیچ هادی در دستگاه را باز کنید و قسمت هایی که در هادی سرسیم وجود دارد به وسیله آن پیچیده می شود. روکش این نوع سرسیم به صورت قیفی طراحی شده است و از همین نظر می توانید برای استفاده از آن اطمینان لازم وجود دارد و به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید.

سرسیم حلقوی
  1. سرسیم دوشاخ روکش دار :

یکی دیگر از انواع سرسیم برق که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد نوع دو شاخ روکش دار می باشد. شما برای اینکه بتوانید سیم را به راحتی روی پیچ هادی متصل کنید و نیازی نداشته باشید که پیچ را باز کنید، می توانید از این نوع سر سیم استفاده نمایید. نحوه نصب کردن این نوع سرسیم به این گونه است که باید قسمت هادی سرسیم را در دور پیچ بپیچانید و آن را باید محکم ببندید که دیگر نیازی به باز کردن پیچ نداشته باشید.

 

  1. سرسیم سوزنی روکش دار :

یکی دیگر از انواع سرسیم برق سرسیم های سوزنی روکش دارد می باشد. برای اینکه از صدمه سیم به هنگام وارد شدن روی سلول ترمینال جلوگیری کنید، می توانید از این نوع سرسیم استفاده نمایید و آن را روی سیم به خوبی بپیچانید. نحوه استفاده کردن از آن به این گونه است که باید به خوبی روی یکدیگر پرس شوند و قسمت هادی که در سرسیم وجود دارد باید در قسمت پیچ به خوبی پیچیده شود.

سرسیم سوزنی

 

  1. سرسیم فیشی نر روکش دار :

 هر زمانی که شما نیاز داشته باشد دو سیم را به صورت موقت به یکدیگر متصل کنید می توانید در بین انواع سرسیم برق از این نوع استفاده کنید. شما برای استفاده از آن از این سیم نیازی نیست از نیروی دیگری استفاده کنید، چرا که به خوبی با دست هم نصب می شود. جنس این نوع از سرسیم از برنج می باشد و کیفیت بسیار عالی دارد، به همین دلیل اگر زیاد آن را با دست باز و بسته کنی به آن ضربه ای وارد نمی شود.

این یک پیشنهاد شگفت انگیز است

برای مشاهده و یا خرید انواع سر سیم روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

  1. سرسیم فیش مادگی روکش دار :

یاین نوع زا سرسیم در برابر سرسیم فیشی نر که بیان کردیم کاربرد بسیار خوبی دارد و از آن استفاده زیادی می شود، در واقع برای اینکه این دو سیم را به یکدیگر وصل کنند باید از هر دوی این سر سیم ها استفاده نمایند. استفاده و نصب این سرسیم هم نیازی به نیروی دیگری ندارد و شما می توانید به راحتی آن را نصب نمایید. جنس این نوع سرسیم هم از برنج می باشد و لبه های آن حالت برگشته دارد، در واقع همین ویژگی آن موجب می شود که اتصال آن با سرسیم فیشی نر بسیار محکم شود.

انواع سرسیم

 

  1. سرسیم رابط :

از دیگر انواع سرسیم برق که به صورت دائم می توانید از آن استفاده کنید و دو سیم را به یکدیگر متصل می کند، این نوع سرسیم می باشد. برای اینکه سیم ها به خوبی از داخل آن رد شوند، آن را به صورت قیفی طراحی کرده اند تا کار کردن با آن راحت تر باشد. همچنین باید بدانید برای اینکه اتصال آن آسان تر باشد از وایرشو هایی که روکش دار هستند روی آنها استفاده شده است.

 

  1. وایرشو دوبل روکش دار :

 این مدل از سرسیم در بین انواع سرسیم برق دارای دو ورودی می باشد، بر این اساس باید بدانید که دو سیم را می توانید به صورت همزمان از آن رد کنید، ابزاری هم که برای پرس کردن سیم ها درون این سرسیم مورد استفاده قرار می گیرد خاص می باشد و از آنجایی که سایز بندی این سرسیم متنوع می باشد، شما می توانید هر یک از آنها را که مناسب کارتان می باشد ار مورد استفاده قرار دهید. 

انواع سرسیم برق

مقاله انواع سرسیم برق رو با دوستانتون به اشتراک بزارید.

اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email

کارشناسان الکتروفرجی مقالات دیگر در زمینه‌های زیر برای شما آماده کرده‌اند.

دیدگاه‌ها 0

*
*